• ⭐⭐⭐⭐ 4/5 PÅ TRUSTPILOT >>

  • 20 ÅR PÅ NÄTET

  • BYTESRÄTT 1 ÅR

Sök
 Allt i Outlet ska bort. Tusentals produkter till inköpspriser. Till Outlet >>

Reklamation, Ångerköp och Bytesrätt


1: ÅNGERRÄTT

Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. (Detta gäller ej egendesignade skal) Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor och skriv, klistra eller tejpa inte på varans originalemballage. Man får prova varan försiktigt men ångerrätten gäller inte om varan varit använd. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp.
I dessa fall gäller varken ångerrätt eller bytesrätt och varan returneras till köparen på dennes bekostnad.

Obs! Öppet köp/ångerrätt gäller inte vid öppnad förpackning vid köp av hörlurar, headsets och mobiltelefoner. Ingen ångerrätt gäller heller för egendesignade skal. 

När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den uppfyller kraven ovan och i köpvillkoren betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. 

Gör enligt följande

1. Fyll i returformuläret. (Klicka här för att ladda ner returformuläret) Ange alltid orsak till retur. Om du inte har möjlighet att skriva ut returformuläret kan du skriva på ett papper för hand. Glöm bara inte att skriva alla detaljer. Detta för att vi ska kunna identifiera vem returen kommer ifrån.

2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Adressen hittar du nedan och även på returformuläret. Varorna skickas till följande adress: 

TheMobileStore.se/Danira Telecom AB
Kumla Gårdsväg 13,
145 63 Norsborg

Vid retur eller ångerköp så står du som kund för portot. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara p.g.a att du ångrat ditt köp är det du som står för risken om produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar ni skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera dig för dessa kostnader.

När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi pengarna till det kort/konto du använde vid beställning. 

2: BYTESRÄTT (365 dagar)

Ångerköp gäller 30 dagar. Efter 30 dagar så finns det möjlighet att byta produkten mot en annan produkt. Vi erbjuder en utökad bytesrättperiod på 365 dagar från det att du mottagit din vara. 

Smidigaste sättet för dig som kund att göra ett byte är att returnera den första varan till oss som ett ångerköp och lägga en ny beställning på den vara du önskar istället. 

Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. 

Gör enligt följande

1. Kontakta alltid oss via mail (info@themobilestore.se) så att vi vet att du kommer att skicka en retur. Du finner returinstruktionerna nedan men får dem även utskickade till din mejladress när du skriver till oss att du vill byta till en annan produkt. 

2. Fyll i returformuläret. (Klicka här för att ladda ner returformuläret) Ange alltid orsak till retur. Om du inte har möjlighet att skriva ut returformuläret kan du skriva på ett papper för hand. Glöm bara inte att skriva alla detaljer. Detta för att vi ska kunna identifiera vem returen kommer ifrån.

3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Adressen hittar du på returformuläret. Du bekostar returportot själv. Postnord debiterar oss fraktkostnad och expeditionsavgift för alla paket som skickas utan porto. Råkar du skicka en retur/ångerköp till oss utan frankering kommer vi att debitera dig för dessa kostnader.

4. När vi fått varan i retur och godkänt den, krediterar vi beloppet från fakturan om du valt denna betalningsmetod. Betala gärna fakturan innan förfallodatumet gått ut, så makulerar vi den när vi fått tillbaka returen. Så slipper du onödiga påminnelseavgifter. Om du genomfört betalningen med Swish kommer du återbetalas med Swish. Pengarna återbetalas via samma metod du själv använde när du genomförde ditt köp.

Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara är det du som ansvarar för att produkten kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart! TheMobileStore.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

3: Reklamation 

Reklamation till TheMobileStore bör göras inom rimlig tid efter att felet upptäckts, men senast inom 36 månader från det att varan mottagits. TheMobileStore förbehåller sig rätten att först försöka åtgärda felet, därefter erbjuda en ersättningsvara och som sista alternativ göra ett återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten; exempelvis täcks inte fel som orsakats av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst för att få en svarspostadress för fri returfrakt. Om du skickar en reklamation utan att först kontakta oss, kan vi inte i efterhand ersätta kostnaden för returfrakten.

Enheter som drabbats av vatten- och fuktskador täcks inte av garantin, inklusive Smartwatch och aktivitetsarmband med IPX-klassificering.

Felaktiga reklamationer debiteras med minst 249 kr inkl. moms, upp till den faktiska hanteringskostnaden. Det är ditt ansvar som kund att se till att försändelsen når oss. Vi står för returfraktkostnaden (gäller ej företag och ej spårbart) för godkända reklamationer. Om du vill skicka spårbart, får du själv stå för returkostnaden.

Vi erbjuder 12 månaders garanti på vårt sortiment.


4: ÅTERBETALNING

När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning enligt detta avtal betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar. Har varan som returnerats köpts med kort sker återbetalning till det kort som användes vid betalning av varan. Har du betalat med Swish sker återbetalningen via Swish. 

Har du betalt med faktura via Svea och har frågor angående återbetalning efter det att vi har meddelat att vi har överfört pengarna till dig, tag då kontakt med Svea: 08 514 931 13