FAQs
1: Beställning
1.1 Hur vet jag att beställningen har gått igenom?
När du lägger en beställning hos oss skickar vi ett e-mail med en detaljerad orderbekräftelse med pris, adress, och produkter. Se gärna så att detta stämmer. Om du inte får en orderbekräftelse så är risken stor att beställningen inte har gått igenom eller att du har skrivit fel mailadress, kontakta oss så kontrollerar vi detta.
1.2 Det går inte att beställa, hur går jag tillväga?
Kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller maila till oss på Info@themobilestore.se, så kan vi hjälpa dig att göra en beställning.
1.3 Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Om du inte har fått någon orderbekräftelse så kan det bero på att du skrivit fel mailadress, att beställingen inte har gått igenom eller att den har hamnat i din skräppost. Kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller maila oss på info@themobilestore.se så kan vi kontrollera din order och skicka en ny orderbekräftelse.
1.4 Kan jag lägga till/byta varor när min beställning redan är gjord?
Det går bra att byta eller ta bort produkter så länge inte ordern är skickad. De prisändringar som eventuellt blir reglerar vi i din betalning. Vid högre belopp skickar vi en request i PayPal till din mailadress där du kan betala mellanskillnaden med kort (du behöver ej ett PayPal-konto). Vi skickar sedan produkten när vi har fått betalningen.
1.5 Kan jag beställa från ett annat land än Svergie?
Vi tar endast emot beställningar endast från Sverige för tillfälligt.
1.6 Jag är under 18 år, får jag handla?
Nej, om du är under 18 år så får du be en målsman handla åt dig.
1.7 Jag skrev fel leveransadress, går det att ändra?
Om du har skrivit fel adress skriv ett mail till oss så snabbt som möjligt då vi är väldigt snabba på att skicka. Kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller maila till oss på: info@themobilestore.se
1.8 Går det att skicka till en adress jag inte är folkbokförd på?
Är du inte folkbokförd på adressen du vill skicka till så är det viktigt att skriva C/O med den personens namn som är folkbokförd.
1.9 Vad gör jag om produkten jag vill beställa är slut?
Om en produkt som du vill köpa är slut på lager så kan du lägga en bevakning på produkten så får du ett mail när produkten finns för beställning igen.
Gör så här:
- Gå in på produkten
- Klicka på "Bevaka Produkt"
- Skriv din mailadress
1.10 - Min beställning är skickad, men har inte kommit fram. Var är den?
Om din beställning inte kommer fram till dig kan det vara av flera anledningar:
- Paketet får inte plats i brevlådan. Då skickas det till närmaste utlämningsställe och du blir aviserad. Detta kan ta någon dag extra.
- Vi har fel adress till dig. Då kommer paketet tillbaka till oss.
- Paketet har försvunnit i posthanteringen.
Om paketet inte har kommit fram efter 7 dagar, kontakta oss på: info@themobilestore.se
Kan jag avbeställa min order?
Det går bra förutsatt att vi ej redan skickat iväg din beställning.
2: Leverans och frakt
2.1 Hur lång tid tar det att få min beställning levererad?
Beställningar hos oss skickas inom 4 arbetsdagar, men 95 % kommer fram dagen efter beställning. Efter att du har lagt en order hos oss så ska den packas i vårt lager samt skickas med posten. Ibland kan vi även beställa produkten du vill ha från leverantör och då kan det tillkomma tid i leveransen. Vi håller oss innanför ramarna för att produkten ska levereras i tid, men ibland kan det ske att posthanteringen blir försenad och detta kan vi inte påverka. Kontakta oss om du vill ha information om din leverans på info@themobilestore.se
2.2 Har ni en butik jag kan besöka?
Vi har ingen fysisk butik utan är en E-butik med lager i Norsborg (Stockholm)
2.3 Kan jag hämta varorna hos er?
Det går bra att hämta varorna hos oss, men du måste först göra en beställning via vår hemsida då vi inte tar emot betalningar på plats. Kontakta oss så snabbt som möjligt om du vill hämta din beställning på vårt lager så lägger vi undan den till dig.
2.4Vilka fraktbolag använder ni?
Vi skickar med Postnord, InstaBox, Budbee, Schenker och CityMail
2.5 Hur gör jag om jag har fått fel vara?
Om vi har skickat fel vara till dig, kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller skicka ett mail till Info@themobilestore.se så skickar vi en adress så att du kan skicka tillbaka produkten kostnadsfritt till oss. Vi skickar sedan rätt produkt till dig.
Om du har råkat beställa fel produkt gäller en vanlig retur. Läs hur du gör under: “Returer”
2.6 Vad kostar frakten?
Vi har flera fraktalternativ beroende på leveransmetod, produkten och ordervärdet, för leveranser i Sverige. Du kan se fraktkostnader i kassan.
2.7 Jag råkade beställa fel, vad gör jag?
Om du kommer på att du har beställt fel så hör av dig till oss så snabbt som möjligt så kan vi förhoppningsvis hinna ändra din beställning innan den skickas. Har den redan blivit skickad så får du invänta den och göra en retur så skickar vi sedan rätt produkt till dig.
3: Returer
Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?
Om du ångrar ditt köp när du har fått varan skickad till dig så kan du skicka tillbaka den till oss.
Skicka tillbaka varan till den adress som står angiven på kuvertet. Du finner även adressen på returblanketten som du kan ladda ner från följande länk Returblankett. Fyll i returblanketten eller skriv en lapp för hand och skicka tillbaka den med den vara du vill returnera.
Det går även bra att bara skicka med plocksedeln som du fick tillsammans med varorna om du inte har möjlighet att skriva ut en returblankett. Det viktiga är att vi kan identifiera vem returen kommer ifrån.
Returen ska vara skickad inom 365 dagar efter att du har mottagit den och ska vara oanvänd, komplett samt i originalemballage.
Du har självklart rätt att öppna förpackningen och varsamt prova varan. Så snart vi mottagit returen hör vi av oss till dig. Vi krediterar beloppet i det betalsätt och konto du använde vid beställning, eller skickar ut en ny vara beroende på vad som är överenskommet. Önskar du en ny vara ber vi dig att ange nytt artikelnummer på retursedeln/plocksedeln och tydligt markera "byte".
Observera! När du sänder tillbaka en vara p.g.a att du ångrat ditt köp är det du som står för risken att produkten inte kommer fram. Skicka därför alltid dyrare produkter spårbart!
4: Reklamationer
4.1 Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Om produkten du har fått skickad till dig på något sätt är felaktig (tex. Produkten är sönder, fel produkt skickad eller produkten fungerar inte för det den är avsedd för) så vill vi först ha en bild på skadan för att göra en snabb reklamationsbedöming och senare gå vidare och lösa ärendet. Detta kan du bifoga i kontaktformuläret ovan eller skicka till: Info@themobilestore.se
Vi har 6 månaders garanti på alla våra produkter från att varan är mottagen.
4.2 Mitt skal har gått sönder, kan jag reklamera det?
Skal är oftast gjorda av plast, både hårt och mjukt. Ibland kan dessa vara väldigt tunna och kräver en viss försiktighet när man applicerar skalet på mobilen samt håller inte för alla typer av fall. Vi godkänner inte reklamationer som uppkommit av fall, som har en uppenbar yttre åverkan eller felhantering vid avlägsnande av skal. Eftersom skalet har för avsikt att skydda din mobil så har den gjort detta även om skalet har gått sönder vid fall. Hör gärna av dig till oss om du vill ha tips på skal som passar ditt ändamål.
5: Betalning
5.1 Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?
Vi erbjuder kortbetalning, direktbetalning, Swish och faktura via Svea
5.2 Var är min faktura/ När kommer min faktura?
Din faktura kommer på mail när din order är skickad, om den inte har kommit efter några dagar efter leveransen kontakta oss så skickar vi den igen. Det är viktigt att mail-adressen stämmer vid beställning för att fakturan ska komma fram.
5.3 Hur lång tid tar det att bli återbetalad?
Vi återbetalar för returer när vi har fått in produkten till oss och sett att den är i ett bra skick. Har du betalt med faktura kommer pengarna in på ditt konto inom 7 arbetsdagar. Har du frågor angående din återbetalning kontakta Svea Ekonomi AB på www.svea.se eller på tel: 08 514 931 13
5.4 Varför fungerar inte min rabattkod?
Har du en rabattkod som du vill använda klicka på “Ange presentkort” på höger sida om kassan och skriv in koden. Det är viktigt att skriva de stora och små bokstäverna som står i koden. Om den inte fungerar kan det vara för att den inte är giltig längre. Du kan kontakta oss för att få reda på rabattkodens giltighetstid.